Yapı protokol yolundan geride konumlandırılarak, yapıyı meydana getiren alt kütlelerin öncelikli olarak algılanması sağlandı ve ilk bakıştaki kütlesel etki azaltılmış oldu. Ana giriş geriye çekilerek, mevcut dekanlık yapısı ile arasında geniş bir meydan oluşturuldu.
PROGRAM KURGUSU
Yapının en üst katı daha sessiz bir çalışma ortamı gerektiren öğretim üyesi odaları, alt katlar ise öğrencilerin aktif ve yoğun kullanımında olan eğitim birimleri, laboratuvar ve sosyalleşme mekanları yerleştirilmiştir. Öğretim üyesi odaları katındaki mekânlar, atrium ve düşey dolaşım sayesinde laboratuvar, bölüm derslikleri, ortak derslikler, amfiler ve yabancı diller bölümleriyle ilişki kurar. Programın bu şekilde düzenlenmesi akademik personelin odalarını bir arada tutmaya yardımcı olurken, aynı zamanda daha yalıtılmış çalışma ortamları yaratılmasına olanak sağlar. Alt kotlarda parçalı, üst kotta ise yekpare kütle kurgusuna sahiptir. Düzenli ve ritmik cephe ögeleri sayesinde kurumun resmi dili ve ağırlığı yansıtılır.
ATRİUM
Zemin kotta bulunan parçalı eğitim birimleri üzerine yerleştirilen öğretim üyesi odaları, askeri bir eğitimde hiyerarşik sisteme de atıfta bulunur. Eğitim birimleri ile öğretim üyesi odaları iç mekânda atrium ile birbirine bağlanır. Atriuma uzanan şeffaf cepheli toplantı salonları ve galeriden çıkan geniş merdivenler ile yapı girişinden itibaren sürekli algılanan zengin ve etkileyici bir iç mekân elde edilir. Yapının atriumu, iletişim çağının mekânsal bir yansıması, alışılagelmiş çalışma mekânlarının tekdüzeliğine karşı yaratılmış yeni bir deneyimdir. Ayrıca belli enerji sertifikasyon programları içinde (LEED, BREAM vb) çalışanlar ve kullanıcılara sunulan mekânsal kalite önemli bir puanlama kriteridir.
ESNEKLİK
Esneklik tasarım sürecinin en önemli prensiplerinden biridir. Aynı yapı içerisinde yer alan sosyoloji, kamu yönetimi gibi farklı bölümlerin eğitim mekânları ve akademik personel çalışma mekânları birbirlerinden ayrıldı. Eğitim birimlerinin parçalı kurgusu, proje sürecinin ilerleyen aşamalarında karşılaşılabilecek olası mimari program değişikliklerinin yapı plastiğini etkilememesi adına özellikle tercih edildi. Ayrıca yapının 8×8 metrelik aks sistemi ile çözülmesi de esneklik için ciddi bir avantaj oluşturdu.
LABORATUVARLAR
Kampüsteki diğer yapılardan gelecek askeri öğrencilerin ulaşım kolaylığı göz önünde bulundurularak, her bölümün laboratuvarı ve derslik birimleri bir arada, giriş kotunda konumlandırıldı. Ayrıca, projenin öncelikli işlevini oluşturan laboratuvarlar giriş kotundan kolay ulaşılabilir oldu.
SOSYAL ALANLAR
Öğretim görevlileri bloğunda tek yönden yüklü koridor prensibi benimsenerek, koridor boyunca atriumun algılanması amaçlandı. Atriumun üzerini örten şeffaf cam tonoz ile hem atrium hem çeperindeki dolaşım alanlarının gün ışığından sürekli yararlanması ve ferah bir dolaşım sağlanması olanaklı hale geldi. Atrium alanı aynı zamanda sergi, kokteyl, tanıtım gibi sosyal etkinlikler için ideal ölçek ve doğal ışık kalitesine sahip kılındı. En üst katta, yapının güney cephesine geniş terasıyla yerleşen yemekhane, öğretim üyelerinin gün içinde panoramik manzaradan yararlanmasına olanak sağlar.
MEKÂNSAL GEREKLİLİKLER
Bir laboratuvar ile dersliğin veya bir amfi ile çalışma odasının farklı yüksekliklerde olması, farklı mekanik sistemlere ihtiyaç duyması mekânsal organizasyonda temel bir tasarım problemi olarak ele alındı. Bu nedenle hacim yükseklikleri, cephe tipolojileri ve mekanik sistemler işlev gerekliliklerine göre tasarlandı. Örneğin amfilerin yüksekliği 5 metre, cephesi ise diğer birimlere göre daha masif kurgulandı. Öğretim üyesi odaları 3 metre yükseklikte ve bulunduğu cepheye göre yoğunluğu değişen güneş kırıcı prekast panellerle daha şeffaf bir cephe ile ele alındı.