Şehrin güney bölgesinde yer alan Fuzuli İstasyonu ve çevresi, tramvay ve havaalanı gibi önemli aks bağlantılarına sahiptir. Bu anlamda, istasyon bir transfer merkezi olarak tanımlanmakta ve büyük önem taşımaktadır.
Ana arter ile istasyon binası arasındaki bağlantı iki araç giriş ve çıkışı ile sağlanmaktadır. Bu giriş ve çıkışlarda sadece küçük araçların, motosikletlerin ve bisikletlerin geçişine izin verilmektedir. Geçiş yapan otobüsler için geçici bekleme alanları tasarlanmıştır. Bu anlamda, binanın yaklaşımı büyük araçlardan arındırılarak, perspektifte istenmeyen görünümler yaratan ikincil unsurlardan kaçınılmıştır. İstasyon içerisinde otoparklar doğu, teknik birimler ise batı yönünde, geçici otoparklar, binaya net bir yaklaşım sağlayacak şekilde konumlandırılmıştır. Tramvay yoluna bağlantı, binanın ana girişi ile aynı hizadadır. Programın gerekliliklerine göre mekanlar ayrıştırıldığında, farklı yükseklikler gerekmektedir. Bu gereklilik göz önünde bulundurularak, daha küçük yüksekliğe sahip program birimleri, daha büyük ve esnek bir mekana bağlı kutular olarak tasarlanmıştır.
Böylece ölçek dışı alanlar üretme durumundan kaçınılmış olur. Daha sonra bu birimler, kesit olarak çevredeki topografya ile metaforik olarak ilişkilendirilen bir taşıyıcı kanopi ile birleştirilmiştir. Çatı strüktürü, girişleri vurgulayarak saçak altında yarı açık alanlar üretir. Kanopinin altındaki kutu benzeri birimler daha az şeffaf bir dış cephe oluştururken, binanın peyzajla karşılaşan platform tarafı, bekleme alanının platformla görsel bütünlüğünü tamamlamak için daha şeffaf bir cephe oluşturur. İç mekan organizasyon örüntüsü, girişe bağlı bir ana aks ve bir ara aks aracılığıyla oluşturulmuştur. Bekleme alanını ticari birimlerle birleştiren ana aks daha dinamik bir geçiş mekanı yaratırken, ara aks hizmet ve ofis birimleri için dingin bir ortam oluşturmaktadır.
Malzemelerin belirlenmesi sırasında, iklim koşullarını tamamlamak amacıyla dış cephedeki gölgelik için koyu gri boyalı kenetli metal levha düşünülmüştür. Kutu benzeri birimlerin dış düşey yüzeyleri için çatı strüktürüne uyum sağlayacak dayanıklı bir malzeme olarak doğal taş belirlenmiştir. İç mekanlarda, akustik sorunları ortadan kaldırmanın yanı sıra daha sıcak bir atmosfer yaratmak için ahşap yünü paneller kullanılmıştır. Zeminler için yerinde dökme mozaik, yoğun yaya kullanımı için uygun olarak belirlenmiştir.