Her Anamurlunun hayatına bir yerinden dokunmuş, sırtını yeşile dayamış, şehrine yüksekten bakan bir tepe ile ilgili fikir üretme problemidir bu. Yaylalar coğrafyasında tepede olmak demektir. Serinlemek için çıkılan ve vakit geçirilen bir yerdir Atatepe. 30 gün boyunca her akşam patlayacak Top’a da kucak aşmıştır, direksiz futbol maçlarına da...Tepeye yerleşmek fikri, tasarım sürecinde üzerinde çokça tartıştığımız bir mesele oldu. Programı parçalayıp eteklerine yayılmak tepe dokusunu ne kadar zedeleyebilirse, üzerine yerleşmek de bir o kadar yapıların istilası demek olabilirdi.
Yapı formu yükseldikçe yaklaştığı çeperin eğiminin devamıymış gibi geriye çekilerek tepeye yaklaşır. Tepeye açılan mekanlar etkinlik odaları, çok amaçlı salon ve kafe olurken alt kotta idari birimler, çok amaçlı salonun alt girişi ve lokanta yer alır. Böylece tepede düzenlenebilecek olası etkinlikler ile etkileşime girebilecek mekanlar aynı zamanda saçaklarının güneşi kontrol edebilmesi ile şeffaflaşabilmış çeperleri ile manzara yönüne de bakabilir. Alt kotta ise manzara eşliğinde vakit geçirme vaadinde olan hacimler yer alır. Tepeyi ve alt kotu ise istendiğinde toplanabilir koltuklar ile planlanmış çok amaçlı salon bağlar. Sahnesi ise istendiğinde teras olabilmekte ve hem üst kottan hem de alt kottan ziyaretçilerini kabul edebilmektedir. Örtünün varlığı yapının çeperlerinin sıcak havalarda tümüyle açılabilmesini, her yönden geçirgenleşmesi ile de doğal serinlik etkisinden yararlanabilmemizi sağlar.
Yapı, kuzey-güney yönünde uzanarak tepenin doğu çeperine tutunurken manzara yönünün genişlemesini ve batı güneşini de arkasında bırakmasını fırsata dönüştürür. Mevcut durumda tepeye ulaşımı sağlayan toprak yolun güzergahı korunur ve sonundan tepeye çıkılır. Tepe bugüne değin kentlinin kullanımında olduğu haliyle, düzlüğünün neredeyse tamamını kullanıcılara sunmaya devam eder; fakat bu sefer örtü, üzerindeki kalabalığın üzerini örter.
Bu bağlamda yapı çelik strüktür sistemine takılmış plaklar ve üzerini örten bir örtü olarak tarfilenebilir.Yapının iki plağı vardır; birisi tepe kotuna diğeri ise manzara yönüne açılır. Plaklar mekanların içinden dışa uzanarak terasları oluşturur, teraslar ise eşşiz manzara deneyimini. Tepenin batı yönündeki vistası (Anemurium) yakınındaki yükseltinin önüne geçmesi ile kısıtlanır. Doğu yönündeki manzara ise (Anamur Mamure Kalesi ve Kıbrıs) neredeyse kesintisiz deneyimlenebilir.
VAZİYET PLANI
PLANLAR
KESİTLER
GÖRÜNÜŞLER
Yıl: 2014

Yer: Anamur, Mersin, Türkiye

İşveren: Anamur Belediyesi

Program: Kültür Merkezi

Toplam Alan: 1.200 m²

Statü:  3.Ödül, Ulusal Yarışma

Proje Ekibi: Emre Şavural, Fatih Yavuz, Ramazan Avcı, Seden Cinasal

Danışmanlar: Zafer Kınacı (İnşaat Müh.), Orhan Murat Gürson (Makine Müh.), Kemal Güravşar (Elektrik Müh.), Elvan Ender (Peyzaj Mim.)
SCRA ile birlikte
LÜLEBURGAZ YILDIZLARI YÜZME AKADEMİSİ
FOLKART TIME
GÖKÇEADA LİSESİ
BORNOVA BELEDİYE BİNASI
HALİDE EDİP ADIVAR KÜLTÜR MERKEZİ
FREA | Projeler | ANAMUR ATATEPE SOSYAL MERKEZİ, Her Anamurlunun hayatına bir yerinden dokunmuş, sırtını yeşile dayamış, şehrine yüksekten bakan bir tepe ile ilgili fikir üretme problemidir bu. Yaylalar coğrafyasında tepede olmak demektir. Serinlemek için çıkılan ve vakit geçirilen bir yerdir Atatepe. 30 gün boyunca her akşam patlayacak Top’a da kucak aşmıştır, direksiz futbol maçlarına da..., Mimarlık, Tasarım, Mühendislik, Kentsel Tasarım, Fatih Yavuz, Emre Şavural