Türkiye’deki devlet liselerinin fiziki koşullarına ve tek tip mimari özelliklerine karşıt, Meb Eğitim Kampüsleri Yarışması mevcut durumun yeniden yorumlanması açısından iyi bir fırsat olarak değerlendirilebilir. Bunun yanı sıra çoğulcu bir kimliğe sahip olması beklenen  yeni bir kampüs hayatı deneysel bir duruma işaret eder. Yeni bir lise hayatına sahne oluşturması için bu ikili durumun birlikteliği, programın öncelikli araştırma konusu olarak açığa çıkar.
Program yorumuna paralel olarak bağlamın ve iklimin tetikleyebileceği karakter, bir diğer başrol oyuncusu olarak yerini alır. Ağrı Dağı ve yoğun hava koşulları göz önüne alındığında yapı tipolojisinin ipuçları kendisini okutmaya başlar. Tüm bu parametrelerle beraber düşünüldüğünde çetin bir mimari probleme dönüşen Eğitim Kampüsü konusu, kendi bağlamını yaratan bir yerleşim stratejisi ile ele alınır.
Çok katmanlı bir açık alanlar kurgusuna sahip olan yapılar, hem kendi otonomilerine sahip hem de birbirleriyle ilişkili halde kendilerini okuturlar. Avlu yorumu kendine has ve katı bir dille vurgu kazanabilirken birbirine bağlanan derslik kolları ile bütüncül düşünüldüğünde tamamen esnek bir kostüme bürünür.
Üst plaza kotunda birbiriyle ilişkilenen avlular parçalı ve akışkan bir açık alan kurgusu örgütler. Benzer ilişkiyi açık spor alanları ile de kurarak, yurtlara ve öğrenci kulüplerine hizmet eden serbest bir yüzeye dönüşür.
Derslik birimleri gün ışığından azami verim sağlayacak şekilde yönlenmiş haldedir. Koridor ve iç mekan kurgusu avlu hayatı ile görsel ve fiziksel bağlantılar kurarken, plaza altında kurgulanmış sosyal ve çoklu kullanımlara ayrılmış mekanlara da mahreçler sağlar.
Böylelikle hem zengin bir açık alan kurgusu ve geçirgenliği önerilirken hem de kapalı alan sürekliliği sağlanmış olur. Öğrenciler birbirine iklimlendirilmiş mekanlardan geçme seçeneğini kampüsün tüm mekanlarında kullanabilme olanağına sahip olurlar.
PLANLAR
GÖRÜNÜŞLER
KESİTLER
Avlulu yapıların birbirleri ve kent çeperi ile arasında kalan tanımlı boşluklar programın yönetim ve kreş fonksiyonları için ayrılmıştır. Bu cidarlardan avlu hayatına katılınabileceği gibi derslik kütlelerine ya da ara mekanlara geçişler de mümkündür. Erişilebilirlik anlamında kolaylık sağlayan servis otoparkları her bir derslik yapısına dolaysız olarak bağlanır. Yapı dolu-boş ilişkileri anlamında hiyerarşik ve zengin mekan kalitesini önceler. Bağlamına göre şekillenmiş sakin ve seçenekli bir senaryodur.
Yıl: 2013
Yer: Ağrı, Türkiye
İşveren: Milli Eğitim Bakanlığı
Program: Eğitim, Master Plan
Toplam Alan: 107.000 m²
Statü: 1. Ödül, Ulusal Yarışma
Proje Ekibi: Fatih Yavuz, Emre Şavural, Can Tamirci, Hasan Okan Çetin, Öznur Yıldız, Nuran Özkam Tamirci Mimarlık ve SMAG ile birlikte
ODTU TEKNOKENT MET YERLEŞKESİ İNOVASYON BİNASI
TROYA MÜZESİ
BANGLADEŞ BÜYÜKELÇİLİK BİNASI
ÇANAKKALE SAVAŞ ARAŞTIRMA MERKEZİ
İZKA
FREA | Projeler | MEB AĞRI EĞİTİM KAMPÜSÜ, Türkiye’deki devlet liselerinin fiziki koşullarına ve tek tip mimari özelliklerine karşıt, Meb Eğitim Kampüsleri Yarışması mevcut durumun yeniden yorumlanması açısından iyi bir fırsat olarak değerlendirilebilir. , Mimarlık, Tasarım, Mühendislik, Kentsel Tasarım, Fatih Yavuz, Emre Şavural