Play is the highest form of research / Oyun araştırmanın en üst biçimdir.

Albert Einstein

Çocukken oyun oynamak hiç bitmesin isterdik. Oyuna başlamak ne kadar keyifliyse bitişi de bir o kadar mutsuz etmiştir bizleri. Defalarca sıkılmadan oynadığımız oyunlar olduğu gibi bazen de sıkılıp oyunu ve mekânı değiştirmek isteyebilirdik. Dünyayı keşfettiğimiz en keyifli hayal dünyası olan “Oyun”u her çocuk için daha uzun ve bitmeyen bir deneyim gibi ele almak projenin ana fikrini oluşturur.
PARKUR / Keşif, eğlence ve öğrenme araçlarını bünyesinde barındıran sürekli bir mekân olarak kurgulanmıştır. Başlangıç ve bitişinin birbirine karıştığı, tüm deneyim ve oyun alanlarının döngüsel bir kurgu içinde çocuklarla buluştuğu bir mekân olarak ele alınmıştır. Parkur başı ve sonu olan bir keşif dünyası aynı zamanda her köşe dönüşünde sürprizler sunan bir serüvendir. Parkur 3. Boyutta zemin (0.00) ve 1. Kat (+4.00) seviyeleri arasında hareket ederek bir süreklilik içinde Bilişsel Deneyim, Psikomotor Gelişim ve Sosyal Gelişim Alanları üzerindeki aktiviteleri ve bunların alt mekânlarını örgütler.
Parkur güzergâhı boyunca diğer mekânlar ile de kesişir, alternatif güzergâhları ile çocukların sıkıldıklarında oyun ve aktivitelerine ara vermesine olanak verir. Çocukların dış mekâna da çıkabildikleri, aileleri ile karşılaşabildikleri bir mekân olarak tasarlandı. Kafeterya ve Çok amaçlı salon sahne kotunda birleşebilmekte bu sayede mekânların ayrı ve bir arada kullanılması alternatifini de sunabilmektedir. Yine bu noktada çocuklara dış mekân kullanımı önerilirken aynı zamanda Parkur’dan çıkış yaparak giriş alanına erişim de sağlanabilmektedir.
Parkur üzerindeki aktiviteler yaş gruplarının fiziksel özellikleri gözetilerek tasarlansa da yaş grupları için özel mekânlar oluşturulmadı ve tüm yaşa gruplarının bir arada olabilmeleri amaçlandı. . Vygotsky kuramındaki “yakınsal gelişim alanı” çerçevesinde tüm yaş grubu çocukların yollarının kesişmesi ve bu durumun öğrenme süreçlerine katkı sağlaması hedefleniştir. Gerektiğinde ebeveynlerin de çocuklarına eşlik edebilecekleri bir mekânsal kurguda ilerleyen Parkura engellilerin katılımı dolaşım çekirdekleri üzerinden gerçekleşmektedir.
Çocuklar oyun oynarken içinde yaşadıkları dünya hakkında deneyimleri ve gelişimsel becerileri daha hızlı ve kalıcı biçimde edinmektedir. Kısacası çocukların gelişme ve öğrenme yoludur oyun. Bu bağlamda oyun ve çocuk eğlence mekânları çocukların gelişme ve öğrenme haklarını teslim etme, mutlu ve eğlenceli bir çocukluk geçirme noktasında paha biçilmez olanaklar sunmaktadır.
Kütlenin kuzey çepere yaslanması ile Doğu-Batı aksında uzanan, arazinin güneyindeki okul parseli ile yapının arasında bir kamusal alan oluşturulmuştur. Okul ile Bornova Çocuk Dünyası arasında tanımlanmış bu alanın yapının kullanım saatleri dışında da çocuklar için daha fazla deneyim alanı üretmesi ve aktif bir yaşam kurgulaması hedeflenmiştir. Bornova Çocuk Dünyası ana girişi de yine bu alana açılır ve zengin dış mekân kullanımları ile yapının bütünleşmesi hedeflenir.
VAZİYET PLANI
PLANLAR
KESİTLER
GÖRÜNÜŞLER
Yıl: 2016
Proje Ekibi: Proje Yeri: İzmir, Bornova
Proje Tipi: Sosyal Tesis
Proje Tipi Grubu: 2. Ödül
Tasarım Ekibi: Ömer Emre Şavural, Seden Cinasal Avcı, Ramazan Avcı, Fatih Yavuz, İbrahim Yavuz, Yücel Hüseyin Sala , Baran Ekinci, Özlem Kurtçu, Zeynep Demirhan, Su Sarıhan
Danışman: Zafer Kınacı, Kemal Ovacık, Bahri Türkmen, Mehmet Çıkrık, Neslihan Avcı
ANAMUR ATATEPE SOSYAL MERKEZİ
TROYA MÜZESİ
ODTÜ KKK
BORNOVA BELEDİYE BİNASI
ODTU TEKNOKENT MET YERLEŞKESİ İNOVASYON BİNASI
FREA | Projeler | BORNOVA ÇOCUK DÜNYASI, Play is the highest form of research / Oyun araştırmanın en üst biçimdir.

Albert Einstein, Mimarlık, Tasarım, Mühendislik, Kentsel Tasarım, Fatih Yavuz, Emre Şavural