Yapı temelinde eğitim fonksiyonları barındırması yanında, hiyerarşik sistem öğretisinin önemli bir girdi olduğu askeri eğitim yapısı olma özelliği göz önünde bulundurularak tasarlandı. Mimari ihtiyaç programı içeriğinde yer alan bölümlerde (Sosyoloji, Kamu yönetimi vb.) aynı başlık altında toplanan eğitim birimleri ve öğretim görevlileri dikey sirkülasyonla ilişkilendirmek koşulu ile parçalandı. Esneklik tasarımın en önemli girdilerindendir.
VAZİYET PLANI
Eğitim birimlerinin parçalı tipolojisi, proje sürecinin ilerleyen aşamalarında oluşacak mimari program değişikliklerinin yapı plastiğini etkilememesi adına ideal bir çözüm olması sebebi ile bir diğer tercih sebebidir.
PLANLAR
KESİTLER
GÖRÜNÜŞLER
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Zemin kotta bulunan parçalı eğitim birimleri üzerine hiyerarşik sisteme atıfta bulunarak öğretim görevlisi mekânlarından oluşan yapı bloğu yerleştirildi. Eğitim birimlerinden oluşan bloklar ile öğretim görevlileri bloğu iç mekânda atrium ile birbirine bağlanarak mekânsal süreklilik sağlandı.
Yıl: 2013
Yer: Ankara, Türkiye
İşveren: Havelsan
Program: Eğitim, Laboratuvar, Araştırma Binası
Tür: Eğitim, Master Plan
Toplam Alan: 20.000 m²
Statü: 1. Ödül, Davetli Yarışma
Proje Ekibi: Emre Şavural, Fatih Yavuz, Ramazan Avcı, Seden Cinasal, Esra Nur Barakat, Merve Görkem, Betül Dönmez                                                    Danışmanlar: Zafer Kınacı (İnşaat Müh.), Bahri Türkmen (Makine Müh.), Kemal Ovacık (Elektrik Müh.), Tanju Ataylar (Yangın), Funda Ataylar (Aydınlatma), Habibe Aduş Yılmaz (Peyzaj Mim.)
FOLKART TIME
BORNOVA ÇOCUK DÜNYASI
ZAFER KOLEJİ
BORNOVA BELEDİYE BİNASI
HALİDE EDİP ADIVAR KÜLTÜR MERKEZİ
FREA | Projeler | KARA HARP OKULU LABORATUVAR MERKEZİ, Yapı temelinde eğitim fonksiyonları barındırması yanında, hiyerarşik sistem öğretisinin önemli bir girdi olduğu askeri eğitim yapısı olma özelliği göz önünde bulundurularak tasarlandı., Mimarlık, Tasarım, Mühendislik, Kentsel Tasarım, Fatih Yavuz, Emre Şavural