Yapı temelinde eğitim fonksiyonları barındırması yanında, hiyerarşik sistem öğretisinin önemli bir girdi olduğu askeri eğitim yapısı olma özelliği göz önünde bulundurularak tasarlandı. Mimari ihtiyaç programı içeriğinde yer alan bölümlerde (Sosyoloji, Kamu yönetimi vb.) aynı başlık altında toplanan eğitim birimleri ve öğretim görevlileri dikey sirkülasyonla ilişkilendirmek koşulu ile parçalandı. Esneklik tasarımın en önemli girdilerindendir.
VAZİYET PLANI
Eğitim birimlerinin parçalı tipolojisi, proje sürecinin ilerleyen aşamalarında oluşacak mimari program değişikliklerinin yapı plastiğini etkilememesi adına ideal bir çözüm olması sebebi ile bir diğer tercih sebebidir.
PLANLAR
KESİTLER
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Zemin kotta bulunan parçalı eğitim birimleri üzerine hiyerarşik sisteme atıfta bulunarak öğretim görevlisi mekânlarından oluşan yapı bloğu yerleştirildi. Eğitim birimlerinden oluşan bloklar ile öğretim görevlileri bloğu iç mekânda atrium ile birbirine bağlanarak mekânsal süreklilik sağlandı.
Yıl: 2013

Yer: Ankara, Türkiye

İşveren: Havelsan

Program: Eğitim, Laboratuvar, Araştırma Binası

Tür: Eğitim, Master Plan

Toplam Alan: 20.000 m²

Statü: 1. Ödül, Davetli Yarışma

Proje Ekibi: Emre Şavural, Fatih Yavuz, Ramazan Avcı, Seden Cinasal, Esra Nur Barakat, Merve Görkem, Betül Dönmez    

Danışmanlar: Zafer Kınacı (İnşaat Müh.), Ali Ergin (İç Mimar), Bahri Türkmen (Makine Müh.), Kemal Ovacık (Elektrik Müh.), Tanju Ataylar (Yangın), Funda Ataylar (Aydınlatma), Habibe Aduş Yılmaz (Peyzaj Mim.)

Mimari Fotoğraf: Yerçekim

SCRA ile birlikte
OLİVELO
FOLKART TIME
ODTU TEKNOKENT BİLİŞİM İNOVASYON MERKEZİ
TROYA MÜZESİ
REFAHİYE ANAOKULU VE KÜLTÜR MERKEZİ
EN / TR
FREA | Projeler | KARA HARP OKULU LABORATUVAR MERKEZİ, Yapı temelinde eğitim fonksiyonları barındırması yanında, hiyerarşik sistem öğretisinin önemli bir girdi olduğu askeri eğitim yapısı olma özelliği göz önünde bulundurularak tasarlandı., Mimarlık, Tasarım, Mühendislik, Kentsel Tasarım, Fatih Yavuz, Emre Şavural