ANILARI ÇERÇEVELEMEK

Yer yaşanmışlıklarının izlerini taşır, üzerinde hayat yaşanır. İlk adıyla İmroz İlköğretmen Okulu yaklaşık 50 yıldır öğrencilerinin olduğu kadar ada halkının da yaşamlarının parçası olmuştur. Bahçesi Adalılar ve mezunlara güçlü bir ait olma hissi veren ve yıllar sonra bile güven veren bir yerdir.  Burası salt fiziksel mekandan daha çok “yerin ruhu” nun öne çıktığı bir yerdir. Eski okul ve yurt binalarının arasında tanımlanmış açık mekanlarda “Yer’in ruhu”nu rahatlıkla hissedebilirsiniz. Okulun bahçesi  yıllar içinde katmanlaşmış bir “yer”e dönüşmüştür artık. Tören alanı (Eski Avlu), Atatürk büstü, Toprak saha, Duvarlar, Koyu ağaçlar ve gölgesi ve diğerleri...

 
Bu yere ait güçlü karakterleri koruyarak yeni yaşamı onlarla birlikte kurgulamak tasarım fikrinin çıkış noktasıdır.
Yeni bir yaşam kurgulamak için bu yerin ruhu ile zıtlaşmamız çok gereksiz olurdu. “Yer”in kaybı söz konusu bile olmamalıydı. Yerin hafızasını hiçe saymadan yeni yaşamı kurguladık; kısaca anıları sarmaladık. Yıllar sonra gelindiğinde bile bahçesindeki izler korunarak yeni yaşamın da parçası olsunlar istedik. Ağaçların belki de en çok hikaye barındıran ve buraya ruhunu veren en önemli elemanlar olması muhtemeldir. Önceki yıllarda dikilen ve özenle bakılan ağaç öbeklerinden uzaklaşmak yerine onlara yaklaşmayı ve içlerine sokulmayı istedik.
Ağaçların arasında önerdiğimiz hafif strüktür topluluk odaları ve teraslardan öğrencilerin ağaçlara dokunmasını ve onları sahiplenmesini önemsedik. İster yeni avludan ister eğitim bloğundan erişim sağlansın; öğrenci klüplerinin enerjisi avluyu doldursun, müzik ise öğrencileri beslesin istedik. Avluya bakan çeperlerde yerleştirdiğimiz mekanların birbirleriyle olan iletişimini ve öğrenciler ile kentlinin etkileşimi güçlü olsun istedik. Fakat bunu yaparken Eğitim birimlerini üst kotta ortak ve kamusal mekanları ise zeminde konumlandırarak Özel-Kamusal mekan ayrımını sağlarken “Yeni Avlu”nun ikisinin arasındaki sınırları yer yer bulanıklaştırmasının zenginliğine inandık.
Spor Tesisleri arazinin ortasında bulunan ve oldukça yumuşak bir dokuya sahip olan tepenin içine gömülecektir. Seyirci ve sporcu girişleri ise yaya aksına takılan giriş kütlesinden yapılacaktır. Kuzey doğu yönünde önerilen servis girişi ile de hem yurt binasına hem de spormerkezine servis erişimi sağlanacaktır. Daha sonraden eklenmesi gündemde olan yüzme havuzu ise kuzey yönünde bu kütleye eklenebilir. Önlerinde planlanan açık spor alanları ve etkinlik alanları ile ilişkili olan bu birimler eğitim birimleri ile öğrenci yurtlarının arasında yer alır.
PLANLAR
KESİTLER
GÖRÜNÜŞLER
Eğitim birimlerinin gerektiğinde mevcut lojmanların bulunduğu alana doğru büyüyebileceği öngörülmüştür. Teknik ve yapısal anlamda zayıflıklar barındıran lojman yapılarının yeniden yapılması durumunda ise arazinin güney doğu sınırına paralel bir yapılaşma önerilmiştir. Eğitim birimlerinin olası büyümesi durumunda tasarımın ana fikrini oluşturan yeşili sarmalamak eylemi güçlenerek devam edecektir.
GÖKÇEADA LİSESİ
Yıl: 2014
Yer: Gökçeada, Çanakkale, Türkiye
İşveren: Çanakkale İl Özel İdaresi 
Program: 
Eğitim, Master Plan
Tür: Eğitim, Master Plan
Toplam Alan: 18.500 m²
Statü: 2.Ödül, Ön Seçimli Yarışma
Proje Ekibi: Fatih Yavuz, Emre Şavural, Ramazan Avcı, Seden Cinasal, Betül Dönmez, Sonat Özcivanoğlu, Hasan Arslan, Hasan Cem Safa Ece, Erbil Algan   Danışmanlar: Zafer Kınacı (İnşaat Müh.), Bahri Türkmen (Makine Müh.), Kemal Ovacık (Elektrik Müh.), Habibe Aduş Yılmaz (Peyzaj Mim.) Mehmet Şen (Öğrenci), Neslihan Avcı (Çocuk Gelişimi Eğitimi Uzmanı), Özlem Ersoy (Çocuk Gelişimi Eğitimi Uzmanı)
BİR ŞEHİR KURMAK: ANKARA 1923-1933
GELİBOLU TARİHİ ALANI YENİ ŞEHİTLİK TASARIMLARI
O.D.T.Ü KUZEY KIBRIS KAMPUSU 4. YURT
FOLKART TIME
KARA HARP OKULU LABORATUVAR MERKEZİ
EN / TR
FREA | Projeler | GÖKÇEADA LİSESİ, Yer yaşanmışlıklarının izlerini taşır, üzerinde hayat yaşanır. İlk adıyla İmroz İlköğretmen Okulu yaklaşık 50 yıldır öğrencilerinin olduğu kadar ada halkının da yaşamlarının parçası olmuştur., Mimarlık, Tasarım, Mühendislik, Kentsel Tasarım, Fatih Yavuz, Emre Şavural